maandag 13 februari 2006

Ketting

Ik kreeg hem van mijn moeder. Een superhippe superlange ketting met heel veel kralen, waar elke vrouw in het westen al een half jaar geleden mee liep maar die ik hier in het oosten aan de universiteit tot voorkort nog altijd te gewaagd vond. Maar nu kreeg ik 'em dus van mijn moeder en ik voelde me er helemaal mee gepimpt. Eindelijk weer een beetje up-to-date met de laatste mode (van een half jaar geleden), eindelijk weer een beetje hip.

Maar ik had de ketting nog geen uur om of het ging al mis. Ik wilde een soepie op 't vuur opwarmen. Ik boog me voorover om in de pan te roeren. De ketting bleef achter een knop van het gasfornuis hangen. Ik rechtte mijn rug weer en pang! het dunne draadje van de ketting knapte en alle vrolijke gekleurde kraaltjes sprongen door de keuken. Ik zat er op mijn hurken bij te snotteren.

Nu zitten de kraaltjes in een potje op mijn bureau. Ik heb goede hoop dat ik er ooit weer een nieuwe ketting of guitige armband van zal knutselen.

Geen opmerkingen: