dinsdag 6 november 2007

Vroeger was alles beter

Ik weet niet of u vroeger wel eens Chocoprince koeken te snoepen kreeg, maar ik wel. En ik heb daar zeer goede herinneringen aan. De koeken zaten met vijf in een netje, daarnaast waren ze individueel verpakt in een glimmend papiertje wat je op kon rollen tot een mooi balletje. Als ik een Chocoprince at bij mijn oom en tante, dan gaven we de chocoprinceballetjes altijd aan de kat; die kon daar zo grappig mee spelen.

Ik vind het dan ook jammer dat de verpakking van Chocoprince is veranderd. De charme is er toch wel een beetje af, nu ze in een plastic pakje zitten wat je niet kunt oprollen tot een balletje, en bovendien met zijn zessen in een kartonnen doosje komen. Het kan zijn dat ik me vergis, maar het lijkt zelfs of ze íets minder lekker smaken dan vroeger.

7 opmerkingen:

Geth zei

Nostalgie :) maar, probeer eens een keer Oreo's (blauwe kartonnen verpakking, de koekjes zien er bijna zwart uit van de cacao. Beter krijg je ze niet!)

moos zei

gut ja dat netje!

Anoniem zei

Tsssk, Frouk toch! Ik dacht dat jij wel respect kon opbrengen voor dit soort milieuvriendelijke maatregelen. Valt me een beetje van je tegen hoor... ;)

Froukiwi zei

Die Oreo's heb ik volgens mij wel eens gegeten in Portugal. Als je eenmaal gewend bent aan het ietwat vreemde zwarte uiterlijk zijn het inderdaad goeie koekjes!

En wat betreft de Chocoprinsen: ik heb niet het idee dat het er milieuvriendelijker op is geworden met al die plastic zakjes. Nee, geef mij dat ouwe lekkere netje maar weer.

Marjanne zei

Door dit blogstukje krijg ik alleen maar trek in chocoprince of oreo koekjes :-)

Kaneel zei

Het beste van Sjokoprins hier op het werk; bij het inwerpen van 60 eurocenten rollen er maar liefst twee (los verpakte) koeken naar beneden. Iedere keer weer een doldwaze verrassing!

Anoniem zei

leuk hoor Froukje zulke herinneringen, je zou als oom en tante bijna weer poezen nemen.
veel chocoprince plezier

groete M en P