woensdag 14 maart 2007

Lievelingsboek

Mijn weekenden breng ik in alle luiheid door met vriendlief D. We slapen uit, doen boodschappen, wandelen door de Waterleidingduinen of over de Lonnekerberg, kijken een filmpje en doen verder niet bijster veel. Soms lezen we wat. Ik lees de krant, een boek, of een van de achterstallige tijdschriften die zich onder mijn salontafel opstapelen. De artikelen die over defensie gaan, of nationale veiligheidsteams, of andere stoere dingen, bewaar ik voor D. En hoewel D. meestal niet zo'n lezer is, is er één boek wat we elk weekend weer met plezier uit de boekenkast halen: de atlas. Elk weekend hebben we wel een topografisch vraagstuk. Ligt Zweden noordelijker dan Canada? Ligt Sittard dicht bij Weert? Waar zullen we straks gaan wonen? Waar ligt Cuba precies ten opzichte van Mexico? Hoever is het rijden naar Umeå? Waar liggen de plaatsen die voorbij kwamen in de serie 'Into the west'? Hoever ligt Fiji af van Australië? Waarnaartoe zouden we het liefst gaan backpacken?

De atlas van D, een verweerd en dun gevalletje waarin Rusland nog de USSR heet, is mij zeer lief. Elk weekend hangen wij boven die atlas en dan dromen wij, we dromen van verre landen, onbekende plaatsen en een spannende toekomst.

5 opmerkingen:

Marjanne zei

Ik heb ook een vraagje: hoeveel kilometer ligt nieuw-zeeland van nederland af? :-)
Mooi stukje!

Anoniem zei

Ik zie jullie al hangen, en krijg een tevreden glimlach op mijn mond!

Kaneel zei

Prachtig geschreven F!

Froukiwi zei

Update: gisteren toevallig nog opgezocht wat de hoogste berg van het zuidelijk halfrond is :)

falleri zei

Dat klinkt heel goed Froukje!