dinsdag 27 december 2005

Last-minute

Zo, ik ben d'r weer. Ik was even weg. Last-minute naar Gran Canaria. 11 dagen zon, zee, een dag stortregen en een enorme toeristische kermis. Dikke, donkerbruine, kettingrokende mensen in tijgerprintjes, Nederlandse kroegjes, menukaarten in zes talen, kerstmannenmutsen op het strand en heel veel plastic-blote-borsten-souvenirs. Het was een hele bijzondere ervaring kan ik wel zeggen. Maar daar ga ik een andere keer over schrijven. Nu eerst een paar dagen hard aan het werk, om de holle echo in mijn portemonnee weg te werken.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

you go girl
nog een fijn nieuwjaar
groetjes,

Nienke

Anoniem zei

Ik ben jaloers!
Fijne feestdagen nog!

Anoniem zei

Hey Frouk,

nu ik hier en daar al flink wat kennis heb kunnen maken met het zo populaire blogwereldje, moet ik wel toegeven dat ik ook wel kriebels voel om mijn verhalen (gohja verhalen)te kunnen typen. De vraag die nu toch al een paar dagen door m'n hoofd spookt is het volgende; waarover zou je nog kunnen bloggen? Columns schrijven over het dagelijkse leven lijken mij al overbevolkt? Enfin...Ik kom er wel uit vroeg of laat, al zal het eerder laat zijn dan vroeg.

Door al dat ronddwalen op zoek naar de perfecte weblog zou ik m'n commentaar op jou schrijven bijna vergeten. Een last-minute zou ik kunnen omschrijven als iets, nu of nooit. Het gevoel dat ik zou krijgen bij de keuze die je dan 'nu of nooit' moet maken,is angst. Angst in de vorm van, heb ik niet te vlug beslist,zal het hotel in orde zijn, zijn we wel zeker dat het hotel nog een plaatsje vrij heeft voor ons? Deze angst zou mij uren en uren bezig houden. Volgens jou schrijven lijkt dit allemaal een beetje overbodig, want ik lees dat het best plezant is geweest. Buiten die stortbui gerekend dan.En natuurlijk komt er aan elk sprookje een einde, ook aan dat van jou las ik. Maar wat is er leuker om als het ware een last-minute te boeken naar je werk.

Groetjes Jo.

Esther zei

@ Jo.
Persoonlijk vind ik een lastminute naar warm, zonnig strand-land (liefst zonder tijgerpakjes) een stukje aantrekkelijker dan eentje richting mijn werk. En ik heb best leuk werk. Zelfs al word ik onderbetaald. (Ik heb het uitgerekend: rond de 2 a 3 euro per uur. En ik heb verdorie nog wel een titel!!!)

Esther zei

Froukje! Waar ben je!