dinsdag 5 juli 2005

Druk

De afgelopen weken ben ik druk geweest. Ik was druk met etentjes, druk met borrels, druk met vrienden. Ik was druk met stage lopen, druk met m'n onderzoek, druk met m'n planning. Er gebeurden dingen, veel dingen, dingen die niet gaan zoals je verwacht dat ze gaan, en ik maakte me druk over die dingen.

M'n lichaam kon al die drukte niet meer aan en besloot ziek te worden. Ik lag te snotteren op de bank en maakte me druk over m'n onderzoek, dat nu vertraging opliep. De dingen die niet gaan zoals je verwacht dat ze gaan werden groter in mijn hoofd. Ik was moe, ik was gestresst, ik was snotterig en alles vormde zich tot één grote onoverzichtelijke slijmerige bal in mijn hoofd waar ik helemaal gek van werd.

Vandaag heb ik besloten dat het genoeg is geweest. Ik heb me weer fatsoenlijk aangekleed, ik ruim mijn mailbox op en tegelijkertijd ook even mijn hoofd, ik schrijf een brief, ik maak een wandeling. Ik hoest slijm op en daarmee ook alle drukte van de afgelopen weken. Vanavond spoel ik alle volgesnotterde zakdoeken, alle overbodige troep uit mijn kamer en alle overbodige troep uit mijn hoofd zo in één keer door de plee. Huppakee. Weg met die drukte.