maandag 13 juni 2005

Vakantiegangers

Ze zijn er weer. Terugkerende vakantiegangers. Gisteren op het station heb ik de eersten van het seizoen gesignaleerd. Je herkent ze meteen. Van die mensen die erbij lopen alsof het 25 graden en zonnig is, terwijl de rest van Nederland weggedoken in z'n jas in een bekertje koffie zit te blazen om warm te blijven. Zo zag ik onder andere een dikke moeder met een dikke dochter in een driekwartbroek en lichtgroen vesje. Het moet ijskoud geweest zijn met zo'n ielig vestje maar de dikke dochter bleef stug doen alsof ze nog op Kreta was. De bruine gezichten van de twee zagen er totaal misplaatst uit op het tochtige perron.

Ook zag ik twee senioren met degelijke koffers, lekkere warme groene fleece truien en hun blote voeten in praktische tefa sandalen gestoken. Ze stapten uit de trein en werden omhelsd door familie. Diezelfde familie nam de koffers over en gezellig babbelend liep het stel richting auto. Ik werd er een beetje misselijk van en trok de kraag van mijn vest nog maar eens goed omhoog, terwijl ik de regendruppels op het raam van de trein naar beneden zag glijden.

3 opmerkingen:

Kaneel zei

Er is niets heerlijker dan bruin en in zomerse kleding terugkeren en de rest van weggeregend Nederland laten zien dat je het heerlijk hebt gehad toch?

Ben je een beetje jaloers?

Froukiwi zei

Je hebt me door.

Anoniem zei

Ook afgrijselijk: de opa's en oma's op dagtrip, met identieke fonkelnieuwe fietsen in de trein, brabbelend over molens en dijkjes en bloemetjes. Zweetband om het voorhoofd, pens in een te 'sportief' shirt gestoken en penetrante zweetlucht. Ieuw!