zaterdag 27 december 2003

Het totale niks

Zo, ik heb vakantie, al een week lang. Om mijn drukke dagelijkse leven te compenseren, heb ik netto nog helemaal niks uitgevoerd in mijn vakantie. Helemaal niks! Kijk, ik heb natuurlijk wel wat aangerommeld in de marges. Ik heb een kerststol gebakken, een wandeling gemaakt, met Leo's nichtje gespeeld, een treinreis gemaakt, vijf tijdschriften gelezen, ruzie gemaakt en het weer goed gemaakt, platen geluisterd en gediscussieerd over de zin van het bestaan. Maar zoals ik al zei, dat is allemaal gerommel in de marges, netto gezien heb ik helemaal niks gedaan. Alhoewel... Behalve dan die kerststol misschien... Ik bedoel, daar hou je netto toch een kerststol aan over. Toch? Een overheerlijke kerststol bovendien. Hij is nu trouwens al bijna op, dat is dan wel weer jammer.

Maar goed, als je het zo bekijkt, heb ik eigenlijk al buitengewoon nuttige dingen gedaan de afgelopen week. Die discussies over de zin van het bestaan waren eigenlijk ook niet niks. Want is de zin van het bestaan niet dat je nadenkt over de zin van het bestaan? Als je nadenkt over de zin van het bestaan, heb je 'em eigenlijk al gevonden. Het gaat niet om de antwoorden, maar om de zoektocht er naar toe. Ik denk dus ik ben. Ofzoiets. Zo is het toch? Uhm, tja, dus al met al kan ik zeggen dat ik de afgelopen week de zin van het bestaan heb gevonden! Wauw! Nou, als dat niet mooi is! Tsjonge, wat prachtig. En ik heb hierna nog een week vakantie!

Wat zal ik volgende week eens gaan doen?

Geen opmerkingen: