woensdag 6 april 2011

Het weer in Lissabon

Ik heb een vrije ochtend. Mijn plan was om even lekker in de tuin te gaan werken, maar helaas bleek de voorspelde zon nog nergens te bekennen. In plaats daarvan motregent het al de hele ochtend. Ik wilde even op weeronline.nl kijken wat de voorspellingen zijn voor komend weekend; misschien kan ik dan lekker de tuin in? Maar weeronline onthoudt blijkbaar je voorkeuren. Ik was alweer vergeten dat ik laatst had gezocht naar het winterklimaat in Portugal. Dus toen ik zojuist op weeronline keek, las ik dit:

Het is vandaag vrij zonnig in Lissabon.

Weersverwachting voor Lissabon
vandaag 18° / 28°
morgen 17° / 29°

Zeist - 6 april 2011 - Het weer in Portugal is in een woord prachtig te noemen. De zon schijnt en de temperatuur komt overdag uit op 25 tot plaatselijk 30 graden. De tropische grens van 30 graden kan alleen in het zuiden gehaald worden.


Toen ik vervolgens klikte op 'wijzig plaats' en verdrietig Ermelo intikte, bleek dat er zelfs een Ermelo in Portugal ligt! Nee Weeronline, ik bedoel Ermelo op de Veluwe. Je weet toch, daar waar het al de hele ochtend motregent. Zucht...

1 opmerking:

Mariek(e) zei

bekijk het positief, je voorkomt droogte in het voorjaar. Dat is beter voor de natuur. Geen portugeze bosbranden...