dinsdag 11 maart 2008

Jurkjes

En dan nu: een echt meisjeslogje.

De laatste tijd heb ik iets met jurkjes. Ik weet niet of het ligt aan de veranderende mode of aan mijn veranderende smaak, maar het is me het afgelopen jaar meerdere keren gebeurd dat ik spontaan verliefd werd op een jurkje. Vandaag nog: ik had in een folder van de Bijenkorf leuke jurkjes gezien en kon het niet laten om er even eentje te gaan passen. Ik stond in de paskamer met een prachtig soepelvallend zwart jurkje - of zoals de bladen zouden zeggen: hét zwarte jurkje - en ik had ineens het gevoel alsof ik niet zonder dat jurkje kon!

Het probleem is echter dat ik helemaal niet zo'n jurkjesdrager ben. Ik raak betoverd door het spiegelbeeld van een vrouw in een prachtige jurk - ben ík dat? - maar eigenlijk ben ik meer het cappuchontruientype. Vaak trek ik voor een feestje een jurkje of rok uit de kast, maar verruil die op het laatste moment voor mijn tweede huid de spijkerbroek. Ik kan er niks aan doen: zodra ik mijn spijkerbroek aantrek voel ik me als bij een wonder ineens helemaal top. Het lukt me daarom bijna nooit om in een jurkje de deur uit te gaan.

Toch word ik elke keer verliefd op jurkjes. Tot nu toe heb ik me weten te beheersen, omdat ik geen geld heb voor uitspattingen en mezelf er op het nippertje van kan overtuigen dat het zonde is om mijn kast vol te hangen met leuke jurkjes die ik niet draag. Maar ooit, daar droom ik van, ooit komt er een dag dat ik zwem in het geld en dan koop ik jurkjes tot ik niet meer kan!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

He Frouk!
Heeeeel herkenbaaar, ik heb dat met rokjes...

falleri zei

Ontzettend herkenbaar..
Trouwens, HET zwarte jurkje, kun je me even hinten, of en waar exact ik die kan vinden? Ik zoek er al jaren naar. Bepaald merk in de bijenkorf? ...
:D

Froukiwi zei

Het jurkje wat ik aanhad was van het eigen merk van de Bijenkorf. Korte wijde mouwtjes, diepe v-hals, rok tot over de knie en lange ceintuur in een strik op de rug. En dat voor 50 euri, eigenlijk geen geld.

Ze hebben nog veel meer jurkjes in de Bijenkorf-collectie dus als je jezelf wilt pijnigen zou ik zeggen: neem eens een kijkje!

falleri zei

Hm, misschien wel wat voor over een maandje of 2, als het weer me helemaal in de stemming brengt :D (momenteel: dikke regenbui.. zucht) ..en als de portemonnee er wat minder mager bijzit..