vrijdag 6 oktober 2006

Belangrijke mensen

Tegenwoordig ga ik voor mijn werk om met belangrijke mensen. Mensen die een hoge functie vervullen op de universiteit, mensen met een drukbezette agenda, mensen die een secretaresse hebben. Zo komt het dat ik ineens niet meer zelf voor mijn bakje automatenkoffie hoef te betalen, maar tijdens vergaderingen koffie drink die door de catering wordt verzorgd. Of, als de vergadering tijdens de lunch is, me tegoed mag doen aan belegde broodjes, melk en lekkere toetjes.

Toch gaat het leven van een belangrijk mens niet over rozen. Belangrijke mensen zijn eigenlijk de hele dag van afspraak naar afspraak aan het hollen. Vandaag probeerde ik een afspraak te maken met mijn baas, een van die belangrijke mensen. De man in kwestie bladerde in zijn digitale agenda en vond nog een plekje voor me. Terwijl hij bezig was de afspraak in te plannen, ging het brandalarm af. We keken elkaar aan. "O nee hè... een oefening" sprak mijn baas. "O nee toch, daar heb ik nu echt geen tijd voor hoor!" Terwijl er werd omgeroepen dat er ontruimingsoefening was en wij ons naar het plein voor het gebouw dienden te begeven, hoorde ik op de gang vanuit alle kantoortjes protesten: "Neeeee, niet nu, dat komt nu echt niet uit..."

Geen opmerkingen: